tisdag 14 september 2010

Livet i Casas Díaz

Ojsan, här har man minsann legat lite på latsidan vad gäller bloggandet. Hoppas att ni inte saknat mig alltför mycket.

Det slog mig att jag ännu inte lagt ut några bilder på det hus och det område - Casas Díaz - jag och M bor i. Vi hade den turen att få bo i detta fantastiska, nyrenoverade (och alldeles för stort för oss två egentligen) hus tack vare att M:s morfar investerade i det men än så länge inte ville flytta hit från sitt nuvarande hus. Så vi fick helt enkelt bo i det tillsvidare.
Huset ligger långt ifrån centrum och stranden - tyvärr - men i ett förhållandevis lugnt och väldigt fint område.



"Mi" casa!
Det bakom räcket på andra våningen finns en ganska rymlig terass.
Huset må inte se så stort ut, men det har en stor nedanvåning, ett stort kök, fyra sovrum, tre badrum, och en tredjevåning som används som tvättstuga. Som sagt, för stort för oss två. Det ekar ganska tomt fortfarande, och bristen på möbler är stor, men vi jobbar på att fylla ut de tomma utrymmena. Dock klarar man sig ganska långt med en säng och två stolar!




Utsikt över vår gata från terassen.




En sjö/vattenpöl ungefär 100 m från vårt hus.




Min FANTASTISKT organiserade del av garderoben! Det hade jag aldrig kunnat tro om mig själv.




Sovrummet. Garderoben står i en liten korridor till vänster om bilden som leder till vårt badrum. Och ovanför sängen sitter livräddaren, a.k.a. luftkonditioneringen.

Vassego'! Fler bilder kommer!

3 kommentarer:

  1. Vad kul att få se lite bilder, det ser superfint ut!

    SvaraRadera
  2. Men så kul att äntligen få se lite bilder från ditt mexikanska hem! Du kommer att tycka att vårt hus är svårt övermöblerat när du kommer hem, hihi!
    Take care, puss från Mutti!

    SvaraRadera
  3. W-O-W! ser ut som värsta hotellet hos fritidsresor. fett najs
    /Lojn in the Groin

    SvaraRadera