söndag 26 september 2010

Husdjur

Det enda husdjur jag någonsin haft var en liten hamster vid namn Pip för många år sedan. Det var trevliga tider med den lilla dunbollen, men efter det hade jag aldrig lust att skaffa fler husdjur. Inte visste jag att jag skulle komma att få en hel massa så småningom. Ofrivilligt, dock.

I vårt hus har vi haft den äran att ha följande djur inneboende:

- Kackerlackor (hatet till vilka jag tidigare uttryckt - usch och fy säger jag dock återigen!)
- Geckoödlor. Kravlar på väggarna och bajsar även på dem. Supermysigt med små kluttar på varje rums väggar. Här kallas de för "pussare" för att deras läte påminner om ljudet av pussar.
- Spindlar. En given favorit.
- Myggor. Man får passa sig för att lämna fönster öppna.
- Diverse flugor. Dyker främst upp så fort man glömt torka upp minsta smula efter en måltid.
- Myror.

Med andra ord så är jag - även när M befinner sig på jobbet - aldrig ensam i detta hus. Mamma, du hade haft fullt upp med dina "killer shoes" säger jag bara! Själv har jag bara accepterat faktum och bryr mig ofta inte så mycket om dem - co-exist, helt enkelt. SÅVIDA det inte rör sig om en kackerlacka, då jäklar...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar