fredag 12 november 2010

Podría hablarte del amor, pero prefiero que lo sientas

Igår kväll var jag himla mångkulturell och lagade tacos dorados - de som jag fick lära mig att göra för några veckor sedan - och chokladbollar till efterrätt! Dessvärre upptäckte jag efter att jag stekt chorizon att den var en månad för gammal (M: "Men jag käkade den till frukost igår ju!"), så det fick bli improvisation med köttfärs istället. Inte så dumt, speciellt inte med salsa verde och gräddfil! Jag tror att M var lite stolt.

Ikväll sticker vi till Xalapa igen, men denna gången för ett gig med M:s band Comandante Mono. Det ska bli gött, och sedan sover vi över på ranchen. Lördagen kommer kanske att spenderas i downtown Xalapa, och sedan får vi se om vi åker hem på eftermiddagen eller på söndagen. M, den nörden, vill nämligen se Back To The Future 2 på bio (vi såg ettan förra veckan) som visas denna helgen, hihu.

Jag lämnar er härmed med min nuvarande sångbesatthet, Luchar Por Ella av Robi Draco Rosa. Tyvärr inte det minsta mexikanskt, då han är puertorican. Men en riktigt bra låt med trevlig text!


Podría hablarte del amor
Pero prefiero que lo sientas
Hablarte de la verdad
Pero prefiero que la busques
Podría hablarte de la libertad
Pero prefiero que la goces
Hablarte de la paz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar