torsdag 18 november 2010

Lluvia

Idag regnade det för första gången på länge. Inget rått Sverige-regn á la höstrusk, med ändå så att jag rös till en smula när jag lämnade min skola. Ironiskt nog gick jag och nynnade på Luis Miguels "Cuando Calienta El Sol" ("När Solen Värmer") efter min lektion som var fylld av lyssningsövningar i form av musik. Utmärkt sätt att träna på spanska, om inte det bästa!

Dagen började lite sisådär med ett par äcklon på busshållplatsen som försökte bjuda med mig till ett hotellrum, men hur arg jag än blev ville jag inte låta det förstöra min dag.
Efter min lektion begav jag mig i regnet ner till centrum för att inhandla present till min spanskalärare. Jag fick nämligen reda på igår att om jag ska behålla min nuvarande lektionstid så måste jag byta lärare på grund av en schemaändring. Det känns riktigt vemodigt faktiskt, efter att ha haft lektioner med henne varenda dag i tre månader. Vi kommer så bra överens, och det är mer regel än undantag att vi svävar ut och pratar om helt andra saker än spanskagrammatik eller vad det nu kan röra sig om. Sorgligt! Så jag, med munnen full av hojaldra, plaskade bort till Sanborns vid Zócalo - stortorget här - för att inhandla en platta med Alejandro Fernandez. Hon råkar nämligen ha en inte så liten crush på denna mexikanske sångare, och suckar tungt och längtansfullt varje gång vi kollar på någon av hans musikvideos. Så det blev inte bara en platta utan en platta med DVD inkluderad - bingo! Plus choklad - vem kan motstå? - och ett tackkort som jag ska skriva på spanska, förstås. Dags att impa, förhoppningsvis...!

Idag firar jag och M tre månaders samboskap, om det ens är ett ord. Tre månader sedan jag kom hit, jösses. Det känns som så mycket mer och så mycket mindre på samma gång. Så ikväll blir det käk ute - fastän jag insisterade att vi kunde käka hemma, och jag misstänker att M som vanligt inte kommer låta mig betala fastän jag desperat försöker, haha - och sedan filmmys här hemma.

Det fanns säkert en poäng med detta inlägg i mitt huvud, men kanske inte lika mycket när jag nu väl skrivit ner det. Batt ju ar wellkåmm.

2 kommentarer:

  1. Här är det regn blandat med snöslask.
    /Amanda

    SvaraRadera
  2. Men vi vill ju ha så många inlägg som möjligt! Write on!! Puss fr Mamm!

    SvaraRadera