fredag 15 oktober 2010

Viernes

Senaste veckan har varit busy, därav frånvaron av inlägg. Jag har flängt fram och tillbaka mellan mina vanliga spanskalektioner, en intressant fotolektion, fika med M:s bästa väns flickvän (som ska lära mig laga mexikansk nästa vecka, gött!) och sånglektion. Nu börjar det komma igång minsann! Vilket i sin tur leder till att dels det inte har blivit så mycket lagad mat eftersom varken jag eller M har haft tid till det - i M:s fall finns det även en viss brist på matlagningskunskaper - och dessutom en vask överfull med disk. Hur kan två personer generera så mycket disk? Ofattbart. Vanligtvis är det jag som diskar eftersom jag har mest tid, men i och med att vi båda har haft fullt upp har vi latat oss när vi varit hemma, därav full diskho. Men jag blir snart så äcklad - trots min fredagslathet - att jag tar itu med den i alla fall. M den stackaren har blivit sjuk. Vi skulle egentligen ha åkt till Xalapa över helgen eftersom han är ledig både lördag och söndag, men det blir nog inget av det.

Efter diskandet, och efter att min avancerade kvällsmat bestående av färdigpasta från Oxxo är avslutad, ska jag nog lyxa till det med en Paleta Payaso! Mitt nya favoritgodis - mexikanska favoritgodis alltså, inget kan jämföras med svenskt godis!


Paleta Payaso. Vilket konstverk!

Detta blev nog ett riktigt tråkigt inlägg att läsa. Jag blir mer intressant snart, jag lovar! Ska bege mig runt i Veracruz och ta foton snart hade jag tänkt.

1 kommentar:

  1. Jag diskade så sällan i min lägenhet att jag hittade en spindel med nät i diskhon.
    Ooo jag saknar svenskt godis! Det är förmodligen lättare att hitta samma eller åtminstone snarlikt här än vad det är i Mexico, men jag har tänkt på kinapuffar och Marabouchoklad nästintill konstant de senaste dagarna...

    SvaraRadera