lördag 16 oktober 2010

Denna hetta...!

Jag kom precis tillbaka efter en joggingtur i området. Kan inte påstå att det är något att rekommendera i 30+ graders hetta och hög luftfuktighet, men vad gör man inte för att hålla sig i någorlunda form när det enda som finns att välja på är det eller ett spinningställe med grymt tråkiga pass och ledare. Nej, då sparar jag hellre mina pengar och gör något som jag tycker är helt ok. Oh, vad jag saknar Friskis&Svettis gympapass och gym på Ön...

Annars har dagen hittills varit tämligen händelselös. M har vilat och verkar må något bättre, men det blir nog inga aktiviteter idag. Allting är sig likt i grannskapet. De massiva svarta hundarna på ena sidan av vårt hus har haft skällkrig med den gnälliga lilla jäkeln på andra sidan, ett flertal tutande mopedförsäljare har svischat förbi, tupparna på andra sidan muren har galt (galit?), bilen som skriker ut "Cheee pizzaaaa" (fast "pizza" uttalat som "pissa") och allas vår favorit tortillamannen åkte precis förbi.

En icke Veracruz-relaterad nyhet är att jag för några dagar sedan - till och med två dagar innan sista ansökningsdag - anmälde mig till en introduktionskurs i genusvetenskap på Lunds universitet till våren. Tilläggas bör att jag har gjort detta två gånger tidigare men att det båda gångerna slutat med att jag gett mig ut någon annanstans i världen. Men denna gången tror jag faktiskt att jag kommer åka hem och stanna där tillräckligt länge för att läsa kursen. Den verkar hemskt intressant. Planen är att jag ska komma hem strax innan jul, efter att jag begett mig till León och närvarat på min värdsysters bröllop. Jag saknar Sverige, familjen och vännerna en massa, så den biten ser jag fram emot, men M-biten vill jag inte ens tänka på...

2 kommentarer:

  1. Vi saknar dig massor också, men gläds åt dina äventyr i världen! Hälsa M o önska god bättring! Har inte kuvertet från oss kommit fram än? Kunde sitta bra en lördag... Puss från Mamma!

    SvaraRadera
  2. Snart hem?! So soon? Jag förstår att du saknar F&S, jag saknar spinning som fan. Fast här går det utmärkt att springa, bara lite kallt på morgonen :P Du får prova att springa innan kl 7 på morgonen, då borde det inte vara någon dödlig hetta där heller!

    SvaraRadera