söndag 10 oktober 2010

Fredagsglädje x2

Jag kan med största glädje meddela att den ändlösa historien om mitt körkort äntligen fick ett slut i fredags morse! Åh, vilken lättnad att äntligen ha det i näven, och vilken känsla att se det där varje gång man öppnar plånboken! M förstår inte varför jag tycker det är en sådan stor grej; jag antar att det är svårt att fatta vilken milstolpe i ett svenneliv detta är för någon som själv köpte sitt körkort utan några som helst prov...

Den glädjande nyheten nummer två är att M äntligen fick sin grymma monstergitarrförstärkare i fredags! Oj oj, vilka fina grejer.


Marshall AVT 150HX Tribute. Denna snygging pryder nu vårt gitarrum, och vi har sedan dess anländande haft flera trevliga jam tillsammans. Vilken grej!

För övrigt har det varit en bra helg. Igår gick vi ut på rockklubb och lyssnade på liveband som spelade rockcovers; rökigt var det också eftersom det fortfarande är tillåtet att röka på klubbarna här. Och idag samlade vi vuxenpoäng genom att åka till Sam's Club och införskaffa storpack av saker vi köper ofta såsom flingor och juice, och dessutom äntligen köpa en dammsugare. Inget mer sopande! Sedan stack vi till Plaza Las Americas som är det stora shoppingcentret här, och M fick köpt min födelsedagspresent åt mig, vilket blev en liveplatta med Los Cafres (ett argentinskt reggaeband som för övrigt blivit ett av mina absoluta favoritband tack vare M). Efter det släppte vi loss med hamburgare på Carl's Jr, och sedan mer vuxenpoäng med matinhandling för nästa vecka. Inte för att skryta, men jag har blivit ganska bra på att planera måltider för veckorna för att passa en stor veckoinhandling.

Imorgon börjar en ny vecka med spanskalektioner, och imorgon kan jag förhoppningsvis följa med en av M:s bandkompisar på en fotokurs.

2 kommentarer:

  1. skönt att du fått kortet! Jag har samma sak, tycker det är så kul att titta på kortet (och jag har haft mitt i mer än ett år) å Jaakko fattar inte heller grejen med det haha

    det måste vara en killgrej, att inte förstå våra förtjusning eller en svensk grej att vara stolt över körkortet.. eller bara en du å jag grej, för svenskar är ju inte stolta... hmm ja ngt är det iaf ;)

    Kram

    SvaraRadera