måndag 6 december 2010

Pachanga!


Så här spiffy var vi när det vankades fest för de anställda på M:s jobb.
M ifråga ser lite rädd ut på bilden, hihu. Mitt hår var för övrigt uppsatt, men det syns inte här.




Jösses, så mycket människor där var! M uppskattade det till runt 4 000, kanske mer.




Det bjöds på storslagen musikalisk underhållning i form av salsaartisten Oscar D'León från Venezuela. Folk dansade så det stod härliga till; jag och M vågade oss inte på så mycket dans dock. Alla är ju så grymt bra på att dansa här!




Huvudrätten: chiles en nogada, en typiskt mexikansk rätt just för att chilin innehåller alla färger i den mexikanska flaggan; granatäppelkärnorna för rött, såsen för vitt och koriandern(?) för grönt.

En trevlig kväll där jag fick erfara vad brakfest á la Mexico betyder!

Igår fick jag fixat mina sista julklappar. Jag och M inledde dagen med pannkakor med Nutella, och det finns inga ord som kan beskriva hur gott det var. Pannkakor - svenska, tunna pannkakor, med andra ord - har blivit standardfrukosten (eller snarare brunchen) på söndagarna. En tripp på eftermiddagen till M:s morföräldrars och mammas hus ledde till att vi kom hem med ett skrivbord med tillhörande skrivbordsstol (samt ett Wii till låns) vilket innebar att vi ökade vårt möbelprocentantal i huset med ca 70 %. 
Efter en sådan mysig helg som vi hade känns det synd att det är måndag igen. Men nog om det, nu är det dags för mig att plugga spanska inför min exam imorgon. Slang, kroppsdelar, ordspråk och medicinska ord och uttryck står på schemat! 

1 kommentar:

  1. I love the wire with the guitar around your neck... Gorgeous!...

    SvaraRadera